Cens municipal d'animals de companyia
Els ajuntaments tenen l'obligació de portar un cens municipal d'animals de companyia (gossos, gats i fures) i de la mateixa manera la persona propietària d'un animal de companyia l'ha de censar a l'ajuntament on resideix habitualment l'animal.
La persona propietària de l'animal té un termini de 3 mesos des del naixement de l'animal o de 30 dies des de la data d'adquisició, el canvi de residència, la mort de l'animal o la modificació d'altres dades incloses en el cens per comunicar-ho al cens municipal. Prèviament a la inscripció de l'animal en el cens municipal, l'animal ha d'haver estat identificat amb microxip per un veterinari.
El 2011 la Generalitat de Catalunya va posar en marxa l’eina del Registre general d’animals de companyia, l’aplicació informàtica ANICOM, destinada als ajuntaments perquè hi censin els seus animals de companyia directament (per tant, no és necessari que els ajuntaments portin un cens municipal a part de l’ANICOM). En cas que els ajuntaments disposin d’un cens municipal propi cal que les dades del cens s’integrin en l’ANICOM atès que el Registre general d’animals de companyia és únic i està format pel conjunt de censos municipals.
El 2022 es posa en marxa una nova aplicació ANICOM on també es dona accés al personal veterinari col·legiat per tal que pugui fer les comunicacions de les identificacions (altes) que realitzi, tal i com indica la normativa.
S’ha inclòs una funcionalitat de cerca oberta i amb restricció de dades per poder localitzar ràpidament els propietaris en cas de pèrdua de l’animal.
-
Tràmits per accedir al Registre general d'animals de companyia (Obre en una nova finestra)
Terminis, documentació, taxes i formulari de sol·icitud.
-
DECRET LEGISLATIU 2/2008, de 15 d'abril (Obre en una nova finestra)
pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals. (DOGC núm. 5113 - 17/04/2008) -
(2798 núm. DOGC publicat el 04/01/1999 )